ING

ING probeert via zoveel mogelijk touchpoints haar dienstverlening aan te bieden, en dus ook vaak middels een selfservice dialoog over de telefoonlijn, zoals bijvoorbeeld een overschrijving naar een andere rekening. Ook wordt d.m.v. spraakinterpretatie getracht een ING klant naar de medewerker te routeren die de klant direct kan helpen met zijn/haar vraag of opdracht. Jeroen heeft naast onderhoud van applicaties (vaak >10 jaar oud) tesamen met het team de applicaties gemigreerd van WebSphere 6 via WebSphere 7.0 naar WebSphere 8.5. Ook heeft Jeroen een nieuw IVR framework geïntroduceerd voor nieuwe voice apps, welke is gebruikt voor alle nieuwe voice applicaties, waaronder een automatische wachtwoord-reset applicatie voor ING-medewerkers.

ING heeft ten tijde van Jeroens opdracht een grote reorganisatie ingezet en het Agile werken zoals Spotify en Netflix trachten te werken, omarmd in de bank. Aangezien de scrum master ook verdween uit het team, heeft Jeroen een agile cursus gevolgd en het team waarin hij zat, op sleeptouw genomen om zo het agile werken zo goed mogelijk vorm te geven binnen het Voice team. Dagelijks besprak hij met de PO in hoofdlijnen de functionele voortgang en vraagstukken die op het team af gingen komen. Daarnaast faciliteerde Jeroen meetings en contactpersonen voor het team. Waar hij kon, hielp hij teamgenoten mee om lastige development taken samen op te lossen.

Uiteindelijk was een groot migratieproject met een deadline op 1-10-16 het grootste succes. Deze deadline was enorm krap en had impact op al onze applicaties en tools. Als scrummaster had ik een groot aandeel in het succesvol halen van deze deadline, doordat vele impediments en uitzoekwerk het halen van de deadline bemoeilijkte.
ING probeert via zoveel mogelijk touchpoints haar dienstverlening aan te bieden, en dus ook vaak middels een selfservice dialoog over de telefoonlijn, zoals bijvoorbeeld een overschrijving naar een andere rekening. Ook wordt d.m.v. spraakinterpretatie getracht een ING klant naar de medewerker te routeren die de klant direct kan helpen met zijn/haar vraag of opdracht. Jeroen heeft naast onderhoud van applicaties (vaak >10 jaar oud) tesamen met het team de applicaties gemigreerd van WebSphere 6 via WebSphere 7.0 naar WebSphere 8.5. Ook heeft Jeroen een nieuw IVR framework geïntroduceerd voor nieuwe voice apps, welke is gebruikt voor alle nieuwe voice applicaties, waaronder een automatische wachtwoord-reset applicatie voor ING-medewerkers.

ING heeft ten tijde van Jeroens opdracht een grote reorganisatie ingezet en het Agile werken zoals Spotify en Netflix trachten te werken, omarmd in de bank. Aangezien de scrum master ook verdween uit het team, heeft Jeroen een agile cursus gevolgd en het team waarin hij zat, op sleeptouw genomen om zo het agile werken zo goed mogelijk vorm te geven binnen het Voice team. Dagelijks besprak hij met de PO in hoofdlijnen de functionele voortgang en vraagstukken die op het team af gingen komen. Daarnaast faciliteerde Jeroen meetings en contactpersonen voor het team. Waar hij kon, hielp hij teamgenoten mee om lastige development taken samen op te lossen.

Uiteindelijk was een groot migratieproject met een deadline op 1-10-16 het grootste succes. Deze deadline was enorm krap en had impact op al onze applicaties en tools. Als scrummaster had ik een groot aandeel in het succesvol halen van deze deadline, doordat vele impediments en uitzoekwerk het halen van de deadline bemoeilijkte.
Java, VXML, Maven, Spring, JUnit, Mockito, Agile SCRUM, Oracle, SOAP / REST API, SVN, GIT, IntelliJ IDEA, Eclipse (Spring Tool Suite), Jenkins, Nexus, JIRA, ServiceNow, Confluence, Nolio, Kibana, Logstash, Graphite, Grafana, Engelse voertaal
Java, VXML, Maven, Spring, JUnit, Mockito, Agile SCRUM, Oracle, SOAP / REST API, SVN, GIT, IntelliJ IDEA, Eclipse (Spring Tool Suite), Jenkins, Nexus, JIRA, ServiceNow, Confluence, Nolio, Kibana, Logstash, Graphite, Grafana, Engelse voertaal